RETEA DE COLABORARE
UNIVERSITARĂ ONLINE ÎN SCOPUL
DEZVOLTĂRII CAPACITAŢII DE A
FURNIZA COMPETENŢE SUPERIOARE
ÎN DOMENIUL GEODEZIEI

GEODESY-INSTRUCT este o platformă virtuală utilizată de catre cadrele universitare si studenţi in vederea schimbului de cunostinte si informatii in domeniul geodeziei şi cadastru folosind sistemul eLearning.

Punem accentul pe tehnicile de predare cele mai recente care vizează prezentarea materiei într-un mod captivant şi structurat, totul accesibil prin câteva click-uri.

RETEA DE COLABORARE
UNIVERSITARĂ ONLINE ÎN SCOPUL
DEZVOLTĂRII CAPACITAŢII DE A
FURNIZA COMPETENŢE SUPERIOARE
ÎN DOMENIUL GEODEZIEI

GEODESY-INSTRUCT este o platformă virtuală utilizată de catre cadrele universitare si studenţi in vederea schimbului de cunostinte si informatii in domeniul geodeziei şi cadastru folosind sistemul eLearning.

Punem accentul pe tehnicile de predare cele mai recente care vizează prezentarea materiei într-un mod captivant şi structurat, totul accesibil prin câteva click-uri.


Despre proiect

Proiectul isi propune implementarea in reteaua universitara a politicii solicitantului de a restructura sistemul de invatamant superior prin centrarea pe student a activitatilor educationale. Studentul nu trebuie sa memoreze cantitati impresionante de informatii, pentru ca acestea sunt inutile daca sunt asimilate intr-o maniera alerta, ilogica si nestructurata, fara conexiuni si exemple de aplicare in practica.

Noile metode de educatie presupun invatarea prin experimentare, pe baza de scenarii si solutii alternative si interactiune directa intre student, obiectul invatarii si mediul de invatare. In acest context UTCB doreste ridicarea standardelor pentru activitatile educationale, si crearea unor diferentiatori la nivelul parteneriatului creat, prin imbunatatirea si diversificarea ofertelor educationale pentru specializarea „Masuratori Terestre si Cadastru”, si corelarea acestora cu piata muncii.

Domeniul pe care proiectul doreste sa il acopere  este unul strategic, calitatea resursei umane fiind componenta de baza a unei abordari incununate de succes. Contextul evolutiei societatii romanesti coroborat cu integrarea Romaniei in Uniunea Europeana au facut ca dreptul de proprietate sa devina o componenta fundamentala a economiei si a vietii oamenilor in general. Situatia bunurilor imobile din tara noastra este inca o problema delicata, cu toate ca s-au facut eforturi mari in elaborarea unor legi care sa clarifice situatiile create de regimul comunist.

Problemele tehnice cu care se confrunta specialistii sunt suprapunerile de limite de proprietati, coordonate incorecte ale colturilor, structurarea informatiilor despre proprietate si incarcarea acestora in sistem, dificultatile cu componenta juridica legate de retrocedari si de regasirea pe cat posibil a amplasamentelor initiale. Problema pregatirii unor absolventi care sa poata rezolva probleme complexe si diverse este de necesitate stringenta, atat pentru clarificarea diverselor situatii si garantarea dreptului de proprietate, cat si pentru dezvoltarea unei piete imobiliare robuste in contextul european. Astfel, existenta unei armonizari si a unui program de pregatire standardizat la nivel multiregional va permite in primul rand adaptarea continutului curriculei la cerintele unei piete globalizate si va asigura o deschidere mult mai larga a competentelor pe care studentii le vor dobandi la finalul pregatirii.

Standardele din Cadrul National al Calificarilor in Invatamantul Superior impun o perfectionare continua a tehnologiilor didactice si a procedeelor de exersare si evaluare a aptitudinilor dobandite de studenti. In acest sens, proiectul propus acopera exigentele impuse de aceste standarde pe piata muncii iar tehnologia asistata de calculator ofera oportunitati de crestere a eficientei si a eficacitatii in invatamantul superior.

Solutia informatica integrata propusa in proiect sprijina pe deplin demersurile UTCB de  consolidare a relatiilor actuale precum si extinderea acestora, la nivel multi-regional, intre universitati, mediul de afaceri si centre de cercetare. Fata de sistemul clasic de formare, din punctul de vedere al cursantului, avantajele constau in faptul ca nu depinde de o anumita locatie, de un anumit program de studiu impus, iar acumularea de cunostinte este decisa de cursant in functie de disponibilitatea fizica sau intelectuala a acestuia.

Alte avantaje sunt:

  • apartenenta la o comunitate cointeresata de subiectul respectiv sau de disciplina respectiva,
  • dezvoltarea capacitatilor de munca in colaborare (foarte apreciate de angajatori),
  • dezvoltarea unor noi abilitati si aptitudini prin folosirea tehnologiilor informationale si de comunicatie.

Din punct de vedere al institutiei solicitante, avantajele impelementarii proiectului sunt:

  • reducerea considerabila a resurselor materiale implicate
  • independenta numarului de cursanti fata de spatiul fizic disponibil
  • reducerea cheltuielilor cu materialele didactice si a cheltuielilor cu intretinerea dotarilor interioare.

Proiectul propus contribuie la cresterea ratei persoanelor care au un loc de munca stabil si durabil ca urmare a desfasurarii on-line a activitatilor de instruire. Finantarea FSE acordata proiectului conduce la atingerea unui nivel mai inalt de calificare absolventilor de studii de licenta care au domiciliul in alte orase decat centrele universitare. Finantarea FSE acordata proiectului contribuie la realizarea unor activitati aditionale care nu ar fi putut fi finantate din alte surse in perioada imediat urmatoare.


Sustenabilitate

DESPRE PROIECT

Proiectul isi propune implementarea in reteaua universitara a politicii solicitantului de a restructura sistemul de invatamant superior prin centrarea pe student a activitatilor educationale. Studentul nu trebuie sa memoreze cantitati impresionante de informatii, pentru ca acestea sunt inutile daca sunt asimilate intr-o maniera alerta, ilogica si nestructurata, fara conexiuni si exemple de aplicare in practica.

citeste mai mult



Acest portal nu este optimizat pentru Internet Explorer V6